0 Kr

Kurv

Indkøbskurven er tom!

Handelsbetingelser

Aftalevilkår for handel på www.coffeecompany.dk
Hensigten med denne side er at informere dig om dine rettigheder og pligter, når du handler på www.coffeecompany.dk

Generelle oplysninger:
Coffee Company ApS
Bloustrødvej 26c
2970 Hørsholm
CVR: 27109381
Tlf.: 2514 1876
Mail: info@coffeecompany.dk

1. Afgivelse af ordre
Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.
Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Coffee Company ApS har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
Bindende ordrebekræftelse / faktura sendes til dig sammen med de varer, du har bestilt. Som registreret har du altid mulighed for indsigelse, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. 

2. Priser
Medmindre andet er angivet er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv 25% moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
Ekspeditionsgebyr: Ved køb i webshop under kr. 500,00 bliver der pålagt ekspeditionsgebyr på kr. 25,00. Dog ikke ved afhentning hos Coffee Company.
Fragtpriser afhænger af bestilt mængde samt leveringssted. Du kan se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varen. Angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark og omfatter således ikke Grønland og Færøerne.
Der tages forbehold for prisændringer mv. 

3. Betaling
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort/Visa/Mastercard og Mobilepay eller ved fakturering (kun erhvervskunder).
Der bliver ikke trukket gebyr ved anvendelse af Dankort og Visa Dankort ved bestilling på www.coffeecompany.dk. Beløbsgrænsen for kreditkort er max. 15.000 kr.
3D Secure: Vi anvender 3D Secure i betalingsforløbet, for at beskytte dig og dit betalingskort mod svindel.

4. Forsendelse og levering
Vi bestræber os altid på at sende din ordre indenfor 2 dage. Dog kan der i tilfælde af weekend eller helligdage gå et par ekstra dage. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet. Er vi ikke i stand til at afsende varerne til dig inden for det angivne tidsrum, informerer vi herom. Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at hæve købet, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 30 dage efter, at du har afgivet din bestilling.
Coffee Company ApS bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem.
Coffee Company ApS leverer i det meste af Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. For varer til levering med fragtmand er enkelte yderområder dog undtaget. Kontakt os gerne for oplysning om, hvorvidt vi kan levere til dit område.

5. Fortrydelses-/returret
Ordrer, der endnu ikke er effektueret af Coffee Company ApS ved afsendelse, kan annulleres ved at kontakte kontoret på tlf.: 2514 1876 eller info@coffeecompany.dk
Når du køber eller bestiller varer i vores internetbutik, giver Coffee Company dig en fortrydelsesret, der gælder i 14 dage efter modtagelsen af varen. Har du modtaget varen men fortryder købet, kan du inden for 14 dage tilbagelevere eller tilbagesende varen.
Når du køber på www.coffeecompany.dk er du beskyttet af forbrugeraftaleloven. Hvis du som forbruger fortryder dit køb og returnerer det købte, vil netbutikken efter at have modtaget varen retur tilbagekreditere købsbeløbet. I henhold til forbrugeraftalelovens § 19, stk. 2, 3.pkt. skal køber selv betale omkostninger forbundet med returneringen.
Pr. 13. juni 2014 er følgende principper for håndtering af forbrugeraftalelovens § 24, stk. 5 - forbrugerens hæftelse for forringelse af varens værdi.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der bekrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende. Bemærk at brugte Espressomaskiner kan udgøre en værdi på kr. 0 af hygiene hensyn. Værdiforringelsen vil blive vurderet i hvert enkelt tilfælde.
Ved køb af espressomaskiner er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. Varen skal derudover være forsvarlig emballeret således at salgsemballage ikke tager skade eller forringes.
Uåbnede og ubrugte varer refunderes 100%.
I værdiforringelsen vil der også blive indregnet omkostninger til professionel rengøring af produktet.
Ved returnering vil betaling blive refunderet til det oprindeligt benyttede betalingskort senest 14 dage efter vi har modtaget tilsagn om, at du ønsker at returnere varen gennem nedenstående formular. Falder betalingsdatoen inden vi har modtaget varen, forbeholder vi os retten til at tage varen i øjesyn for at vurdere en evt. værdiforringelse.
Kaffe, te og andre fødevarer tages ikke retur med mindre der ligger en forudgående skriftlig (e-mail) aftale. Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen.
Ved returnering er det vigtigt, at du sender produktet som pakke med Track and Trace nummer, så pakkens rejse kan spores. Vi oplever desværre, at nogle breve og pakker forsvinder i systemet og dermed ikke når frem. Post Danmark/GLS etc. erstatter kun bortkomne pakker, såfremt de er sendt som pakke! Når du fortryder et køb, er du ansvarlig for varen, indtil den når retur til Coffee Company ApS. Det betyder, at du må forvente at komme til at betale, hvis varen bliver skadet eller forsvinder under transporten tilbage til sælgeren.
Ansvaret for varen overdrages til Coffee Company ApS ved vores modtagelse og kvittering heraf. Du skal altid kunne dokumentere, at du har sendt varen retur.

Varen sendes efter forudgående aftale til:
Coffee Company ApS
Bloustrødvej 26C
2970 Hørsholm

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende (med mindre andet er skriftligt aftalt).  
Erhvervskunder: For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Coffee Company ApS. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

6. Reklamationsret
I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.
Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Coffee Company ApS og forklare, hvori fejlen/manglen består. Reklamation kan foretages ved at kontakte os via telefon eller mail til info@coffeecompany.dk
Lider varen af en fejl eller mangel, vil Coffee Company ApS søge at reparere varen eller alternativt foretage omlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for Coffee Company ApS.
Hvis din levering uheldigvis er behæftet med fejl, betales returfragten af Coffee Company ApS.
Med mindre andet er aftalt, ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet reklamation skal ske straks en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver. 

7. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Coffee Company ApS tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

8. Fortrolighedspolitik
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

9. Persondatapolitik
For at du kan foretage et køb i vores webshop, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Vi foretager registreringen med det formål, at kunne levere den/de bestilte varer til dig.
Personoplysningerne registreres i Coffee Companys webshopmodul, hvor bestillingen foretages, samt i E-conomic, hvorfra fakturaen udskrives. Coffee Company har underskrevet en databehandlingsaftale med E-conomic. 
Den dataansvarlige hos Coffee Company ApS (www.coffeecompany.dk) er indehaver Jesper Drøhse Olsen.
Jf. persondataloven har du som registreret hos Coffee Company ApS, altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen af dine personoplysninger. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Henvendelse kan ske til info@coffeecompany.dk.